U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. U belt hiervoor de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 7u en 19u. Zij zullen u begeleiden in het proces om uw systeem in test te zetten.
Het magneetcontact is bevestigd op de omlijsting van een raam of deur. Schroef het vijsje los aan de onderkant van het magneetcontact. U kan deze nu voorzichtig losmaken van het vastgeschroefd gedeelte.
Vervang de batterij (CR123A – 3V)
Controleer of het kleine witte rubbertje nog steeds op de juiste plaats zit. Dit is zeer belangrijk voor de werking van het magneetcontact (zie foto : Batterij van het magneetcontact vervangen).
Klik de voorkant van het magneetcontact terug op het vaste gedeelte. Pas op: Eerst de bovenkant goed aanduwen zodat het geheel mooi in elkaar valt.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem vanop het klavier UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op het klavier (code + slotje open). U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Als laatste stap dient u uw systeem uit de teststand te halen. Hiervoor belt u opnieuw de Securitas Service Desk op het nummer 02 263 23 06, op werkdagen (ma – vrij) tussen 7u en 19u. Zij zullen ook een controle doen of het systeem weer volledig functioneel is en of u het magneetcontact goed heeft bevestigd.
Op video
Ontdek hoe je de batterij vervangt met een video op ons YouTube-kanaal