U dient allereerst uw alarmsysteem in teststand te zetten. Hiervoor dient U te bellen naar de Securitas Helpdesk via 02 263 23 06. Er zal U gevraagd worden om zich te identificeren met uw ID-code of uw paswoord. De Securitas medewerker zal uw alarmsysteem in test plaatsen.
Haal de PIR-camera van het montageblokje af zodat u de PIR-camera in handen heeft. Dit doe u door de PIR-camera naar boven te duwen. Controleer welke type PIR-camera U heeft a.d.h.v. onderstaande foto’s 1 & 2. Indien u PIR-camera overeenkomt met foto 1, ga dan verder met punt 3. Indien u PIR-camera overeenkomt met foto 2, ga dan verder met punt 10.
Draai het schroefje aan de onderzijde van de PIR-camera los met een kleine schroevendraaier.
Haal het gele batterijblok eruit. Hierin zitten 2 batterijen, eentje aan de voorzijde en eentje aan de achterzijde (zie de foto).
Vervang beide batterijen (Type: AA 1.5V Lithium).
Stop het batterijblok terug in de PIR-camera.
Controleer of het klein wit rubber dopje nog op de juiste plaats zit. Dat is erg belangrijk voor de werking van de PIR-camera. (zie foto)
Schroef het kapje weer op de achterzijde van de PIR-camera en controleer of het klein wit rubber dopje uit het kapje steekt (zie foto).
Draai het schroefje aan de achterzijde van de PIR-camera los met een kleine schroevendraaier.
Verwijder nu het dekseltje aan de achterzijde. U ziet nu 3 batterijen.
Vervang alle 3 de batterijen (Type: CR123A Lithium 3V).
Schroef het dekseltje weer op de achterzijde van de PIR-camera.
Klik de PIR-camera terug op het montageblokje.
Het alarmsysteem dient nu gereset te worden. Dit doet u door het alarmsysteem middels de keypad UIT te schakelen. Let op! Dit kan alleen op de keypad. U kunt dit niet via uw telefoon doen.
Herhaal stap 1 om uw systeem uit de teststand te halen.
Op video
Ontdek hoe je de batterij vervangt met een video op ons YouTube-kanaal